Tarieven voor het opladen bij een Park&Charge laadpaal

* Transactiekosten van TAP Electric zijn van toepassing.

Tarieven voor het opladen bij een Park&Charge laadpaal

* Transactiekosten van TAP Electric zijn van toepassing.

Hieronder staan de tarieven die Park&Charge en EVnetNL by Park&Charge in rekening brengen. Je kunt betalen:

  • met een laadpas; of
  • zonder laadpas (ad hoc betaling, zie de knop rechtsboven)

Let op: als je betaalt met een laadpas is dat wat jij betaalt afhankelijk van de afspraken tussen jou en de verstrekker van de laadpas (serviceprovider of e-MSP). Bij betaling zonder laadpas brengt TAP Electric een opslag van 10% in rekening ter dekking van transactiekosten (bijvoorbeeld kosten credit card of Ideal).

Park&Charge en EVnetNL by Park&Charge bieden 2 typen laadpunten aan met een bijpassend tarief. Er zijn Smooth laadpunten (1 fase) en Power laadpunten (3 fase). Welke laadsnelheid van toepassing is zie je gemakkelijk met behulp van de stickers op de laadpaal.

De tarieven zijn inclusief BTW.

Park&ChargeRegulier ladenSnelladen
Tarief per kWh€ 0,50€ 0,60
Connectietarief per uur€ 0,30€ 1,21
EVnetNLStandaardGO-RALPhilitelaan EindhovenTurfmarkt ZwolleMRA-e
Tarief per kWh€ 0,50€ 0,48€ 0,64€ 0,50€ 0,50
Connectietarief per uur€ 0,30€ 0,00€ 0,00€ 0,30€ 0,30

Consessie Gelderland x Park&Charge

Vanaf 25 juni neemt Park&Charge stapsgewijs 191 laadpalen in de provincie Gelderland en Veenendaal over van Equans. Nadat de laadpaal is overgenomen, kun je bij deze laadpalen laden tegen onderstaand tarief.

Tarief per kWh€ 0,29645
Connectietarief per uur€ 0,00

Laden zonder laadpas

Wanneer je een laadtransactie wilt starten zonder laadpas (ad hoc laden) kan dit via de gratis app van TAP Electric.

Zoek het laadpaal die je wilt gebruiken op in de app en selecteer het juiste laadpunt. In de app staat onder het adres van de laadpaal eerst het laadpaalnummer gevolgd door -1 of -2 om het laadpunt aan te geven. Het nummer vind je aan de binnenkant van het zwarte klepje op het laadpunt.

Connectietarief

Anders dan de concurrenten hanteert Park&Charge een connectietarief. Dit is een prijs per uur die iemand betaalt tijdens en na de laadbeurt, zolang de kabel verbonden is. Bij andere CPO’s betaal je vaak een starttarief. Dat hebben wij weer niet.

Het connectietarief gebruiken we om EV-rijders aan te moedigen de auto weg te halen zodra de accu vol is, zodat een andere EV-rijder ook weer gebruik kan maken van de laadpaal. Bij de meeste locaties is namelijk een tekort aan palen en is het nodig om deze zo efficiënt mogelijk te gebruiken om de laadzekerheid te verhogen. Het heffen van een connectietarief maakt dat laadprijzen lager kunnen blijven, omdat er een prikkel wordt gegeven om de auto te verplaatsen wanneer de accu vol is. Door een connectietarief te hanteren betalen “nette” laders een lager tarief en betalen laadpaalklevers meer. Het connectietarief stimuleert mensen om net name ’s nachts geen powerpunt te gebruiken.

Het connectietarief loopt vanaf het moment dat de transactie start, totdat de transactie stopt én de kabel wordt losgekoppeld.

Park&ChargeRegulier ladenSnelladen
Tarief per kWh€ 0,50€ 0,60
Connectietarief per uur€ 0,30€ 1,21
EVnetNLStandaardGO-RALPhilitelaan Eindhoven
Tarief per kWh€ 0,50€ 0,48€ 0,64
Connectietarief per uur€ 0,30€ 0,00€ 0,00
EVnetNLTurfmarkt ZwolleMRA-E
Tarief per kWh€ 0,50€ 0,50
Connectietarief per uur€ 0,30€ 0,30

Vanaf 25 juni neemt Park&Charge stapsgewijs 191 laadpalen in de provincie Gelderland en Veenendaal over van Equans. Nadat de laadpaal is overgenomen, kun je bij deze laadpalen laden tegen onderstaand tarief.

Concessie Gelderland x Park&Charge
Tarief per kWh€ 0,369
Connectietarief per uur€ 0,00

Laden zonder laadpas

Wanneer je een laadtransactie wilt starten zonder laadpas (ad hoc laden) kan dit via de gratis app van TAP Electric.

Zoek het laadpaal die je wilt gebruiken op in de app en selecteer het juiste laadpunt. In de app staat onder het adres van de laadpaal eerst het laadpaalnummer gevolgd door -1 of -2 om het laadpunt aan te geven. Het nummer vind je aan de binnenkant van het zwarte klepje op het laadpunt.

Connectietarief

Anders dan de concurrenten hanteert Park&Charge een connectietarief. Dit is een prijs per uur die iemand betaalt tijdens en na de laadbeurt, zolang de kabel verbonden is. Bij andere CPO’s betaal je vaak een starttarief. Dat hebben wij weer niet.

Het connectietarief gebruiken we om EV-rijders aan te moedigen de auto weg te halen zodra de accu vol is, zodat een andere EV-rijder ook weer gebruik kan maken van de laadpaal. Bij de meeste locaties is namelijk een tekort aan palen en is het nodig om deze zo efficiënt mogelijk te gebruiken om de laadzekerheid te verhogen. Het heffen van een connectietarief maakt dat laadprijzen lager kunnen blijven, omdat er een prikkel wordt gegeven om de auto te verplaatsen wanneer de accu vol is. Door een connectietarief te hanteren betalen “nette” laders een lager tarief en betalen laadpaalklevers meer. Het connectietarief stimuleert mensen om net name ’s nachts geen powerpunt te gebruiken.

Het connectietarief loopt vanaf het moment dat de transactie start, totdat de transactie stopt én de kabel wordt losgekoppeld.

Transparante tarieven

Als een van de eersten hebben we bij Park&Charge onze tarieven verlaagd. Dat we daar zo snel mee zijn komt omdat we eerlijke stroom bieden. Net als iedereen hadden we vorig jaar te maken met een enorme stijging van de stroomprijs. Onze tarieven moesten omhoog. Eerlijke stroom bieden betekent dat je transparant bent en meebeweegt met de elektriciteitsmarkt. Toen de prijs voor stroom hoog was waren onze tarieven hoger en nu de stroomprijs zakt, zijn onze tarieven lager.  Investeren in duurzame ontwikkeling doen we iedere dag opnieuw, door jou en de steeds grotere groep elektrische rijders te voorzien van laadpalen.