De overheid heeft besloten om vanaf 1 januari 2025 de korting op de energiebelasting voor stroom uit laadpalen met een eigen aansluiting te laten vervallen. Samen met andere CPOs hebben we gepleit voor het behoud van deze korting, maar het mocht niet baten. Helaas betekent dit dat de kosten voor het opladen van je elektrische voertuig via onze laadpalen zullen stijgen. Wij begrijpen dat dit impact heeft op jou als gebruiker. We blijven ons inzetten om je de best mogelijke service te bieden en danken je voor je begrip in deze situatie.
Tarieven voor het opladen bij een Park&Charge laadpaal
Tarieven voor het opladen bij een Park&Charge laadpaal
Hieronder staan de tarieven die Park&Charge en EVnetNL by Park&Charge in rekening brengen. Je kunt betalen:
- met een laadpas; of
- zonder laadpas (ad hoc betaling, zie de knop rechtsboven)
Let op: als je betaalt met een laadpas is dat wat jij betaalt afhankelijk van de afspraken tussen jou en de verstrekker van de laadpas (serviceprovider of e-MSP). Bij betaling zonder laadpas brengt TAP Electric een opslag van 10% in rekening ter dekking van transactiekosten (bijvoorbeeld kosten credit card of Ideal).
Park&Charge en EVnetNL by Park&Charge bieden 2 typen laadpunten aan met een bijpassend tarief. Er zijn Smooth laadpunten (1 fase) en Power laadpunten (3 fase). Welke laadsnelheid van toepassing is zie je gemakkelijk met behulp van de stickers op de laadpaal.
De tarieven zijn inclusief BTW.
Park&Charge | Regulier laden | Snelladen |
Tarief per kWh | € 0,61 | € 0,72 |
Connectietarief per uur | € 0,30 | € 1,21 |
EVnetNL | Standaard | GO-RAL | Philitelaan Eindhoven | Turfmarkt Zwolle | MRA-e |
Tarief per kWh | € 0,61 | € 0,61 | € 0,64 | € 0,61 | € 0,61 |
Connectietarief per uur | € 0,30 | € 0,00 | € 0,00 | € 0,30 | € 0,30 |
Concessie Gelderland x Park&Charge | |
Tarief per kWh | € 0,369 |
Connectietarief per uur | € 0,00 |
Laden zonder laadpas
Wanneer je een laadtransactie wilt starten zonder laadpas (ad hoc laden) kan dit via de gratis app van TAP Electric.
Zoek het laadpaal die je wilt gebruiken op in de app en selecteer het juiste laadpunt. In de app staat onder het adres van de laadpaal eerst het laadpaalnummer gevolgd door -1 of -2 om het laadpunt aan te geven. Het nummer vind je aan de binnenkant van het zwarte klepje op het laadpunt.
Connectietarief
Anders dan de concurrenten hanteert Park&Charge een connectietarief. Dit is een prijs per uur die iemand betaalt tijdens en na de laadbeurt, zolang de kabel verbonden is. Bij andere CPO’s betaal je vaak een starttarief. Dat hebben wij weer niet.
Het connectietarief gebruiken we om EV-rijders aan te moedigen de auto weg te halen zodra de accu vol is, zodat een andere EV-rijder ook weer gebruik kan maken van de laadpaal. Bij de meeste locaties is namelijk een tekort aan palen en is het nodig om deze zo efficiënt mogelijk te gebruiken om de laadzekerheid te verhogen. Het heffen van een connectietarief maakt dat laadprijzen lager kunnen blijven, omdat er een prikkel wordt gegeven om de auto te verplaatsen wanneer de accu vol is. Door een connectietarief te hanteren betalen “nette” laders een lager tarief en betalen laadpaalklevers meer. Het connectietarief stimuleert mensen om net name ’s nachts geen powerpunt te gebruiken.
Het connectietarief loopt vanaf het moment dat de transactie start, totdat de transactie stopt én de kabel wordt losgekoppeld.
Park&Charge | Regulier laden | Snelladen |
Tarief per kWh | € 0,61 | € 0,72 |
Connectietarief per uur | € 0,30 | € 1,21 |
EVnetNL | Standaard | GO-RAL | Philitelaan Eindhoven |
Tarief per kWh | € 0,61 | € 0,61 | € 0,64 |
Connectietarief per uur | € 0,30 | € 0,00 | € 0,00 |
EVnetNL | Turfmarkt Zwolle | MRA-E |
Tarief per kWh | € 0,61 | € 0,61 |
Connectietarief per uur | € 0,30 | € 0,30 |
Concessie Gelderland x Park&Charge | |
Tarief per kWh | € 0,369 |
Connectietarief per uur | € 0,00 |
Laden zonder laadpas
Wanneer je een laadtransactie wilt starten zonder laadpas (ad hoc laden) kan dit via de gratis app van TAP Electric.
Zoek het laadpaal die je wilt gebruiken op in de app en selecteer het juiste laadpunt. In de app staat onder het adres van de laadpaal eerst het laadpaalnummer gevolgd door -1 of -2 om het laadpunt aan te geven. Het nummer vind je aan de binnenkant van het zwarte klepje op het laadpunt.
Connectietarief
Anders dan de concurrenten hanteert Park&Charge een connectietarief. Dit is een prijs per uur die iemand betaalt tijdens en na de laadbeurt, zolang de kabel verbonden is. Bij andere CPO’s betaal je vaak een starttarief. Dat hebben wij weer niet.
Het connectietarief gebruiken we om EV-rijders aan te moedigen de auto weg te halen zodra de accu vol is, zodat een andere EV-rijder ook weer gebruik kan maken van de laadpaal. Bij de meeste locaties is namelijk een tekort aan palen en is het nodig om deze zo efficiënt mogelijk te gebruiken om de laadzekerheid te verhogen. Het heffen van een connectietarief maakt dat laadprijzen lager kunnen blijven, omdat er een prikkel wordt gegeven om de auto te verplaatsen wanneer de accu vol is. Door een connectietarief te hanteren betalen “nette” laders een lager tarief en betalen laadpaalklevers meer. Het connectietarief stimuleert mensen om net name ’s nachts geen powerpunt te gebruiken.
Het connectietarief loopt vanaf het moment dat de transactie start, totdat de transactie stopt én de kabel wordt losgekoppeld.