Snelladen in stedelijk gebied

Met een laagvermogen DC-lader heb je binnen een uur tot anderhalf uur een opgeladen batterij. Deze manier van snelladen wordt ook wel kortparkeerladen genoemd. Het is de perfecte manier van laden wanneer je kort op locatie verblijft om bijvoorbeeld boodschappen te doen of naar een afspraak te gaan.

Geen partner of klant van ons? Geen probleem! We plaatsen laagvermogen DC-laders zowel binnen onze bestaande contracten als bij nieuwe klanten. Nieuwsgierig naar de mogelijkheden in jouw gemeente? We vertellen je graag meer.

Snelladen in de buurt

Binnen snelladen maken we onderscheid tussen kortparkeerladen (laagvermogen) en Ultra Fast Charging (hoogvermogen). Waar hoogvermorgen snelladers veel ruimte innemen, kunnen kortparkeerladers gemakkelijk worden ingepast in de openbare ruimte. De hoeveelheid ruimte die een laagvermogen DC-lader inneemt is namelijk vergelijkbaar met de ruimte die nodig is voor een AC-lader. Het grote verschil? Laden gaat drie tot vijf keer zo snel.

Dit maakt kortparkeerladers een goede oplossing voor wijken met een grote laadbehoefte, maar met beperkte ruimte in het publieke domein. Ook op parkeerterreinen bij winkelcentra, sportfaciliteiten en andere publiekstrekkers, bieden kortparkeerladers uitkomst. EV-rijders doen boodschappen, eten een hapje of gaan naar de sportschool, en wanneer ze terugkomen kunnen we weer opgeladen op weg.

Tarieven

De tarieven die Park&Charge hanteert voor zijn laagvermogen snelladers zijn niet veel hoger dan die voor regulier laden. Wel is er een hoger connectietarief van toepassing. Hiermee voorkomen we laadpaalkleven en krijgt iedereen de kans om te laden. Kijk op onze tarievenpagina voor de actuele prijzen.

Rol van de gemeente

Bij het realiseren van een laagvermogen DC-lader volgt de gemeente vrijwel altijd hetzelfde proces als voor het plaatsen van een AC-lader. Allereerst doet Park&Charge een grondige analyse naar geschikte locaties voor DC-laders in de gemeente. We combineren hierbij data van diverse bronnen zodat we een compleet beeld krijgen van de optimale locatie. De gemeente ontvangt deze studie en in een gezamenlijk gesprek bepalen we waar de snellader gaan plaatsen.

Zit jouw gemeente in een concessie met een andere laadpaalaanbieder? Dat is vaak geen probleem. DC-laders kunnen vaak buiten concessies om worden gerealiseerd.

Vragen?
Jeroen staat voor je klaar.